لزوم رعايت حجاب


حجاب مسأله اي نيازمند به تفكري عميق تر

در اين وبلاگ سعي مي شود تا حجاب امروز دنيا را زير زره بين برد !

حجاب در اسلام قانون است و رعایت آن لازم و ضروری است .
لذا بر زنان مسلمان فرض است كه با رعایت حجاب به مخالفین حجاب ثابت كنند كه پیرو دین الهی و حضرت فاطمه (س) سیده زنان عالم هستند و با این كار خود سنت پیامبر (ص) و حضرت صدیقه ی فاطمه زهرا (س) را زنده نگاه میدارند .
اسلام حجاب را لازم و واجب نموده تا زمینه لازم برای رشد و كمال معنوی ما باشد و از طرفی آیا زنان بی حجاب دلایل منطقی بر برهنگی و بی حجابی خود دارند ؟ و اكر دلیلی متقن و محكم دارند ، فواید و مزیت های بی حجابی خود را بیان كنند .
امام صادق (ع) می فرمایند :
روز قیامت آن زن زیبایی را كه به خاطر زیبایی و قشنگی اش فریب خورده است ، برای مجازات می آورند . او می گوید : پروردگارا ! آنچه من كردم به خاطر این بود كه تو مرا زیبا آفریدی .
در پاسخ به این زن حضرت مریم (س)‌ را می آورند و می گویند :‌تو زیبا تری یا ایشان ؟ ما او را هم زیبا آفریدیم ، اما او فریب نخورد .
مرد زیبا را هم كه فریب زیبایی اش را خورده است ، می آورند . او هم برای توجیه كار خود می گوید : خدایا ! مرا زیبا آفریدی و همین سبب چنین كاری شد .
در این هنگام حضرت یوسف (ع) را می آورند و می گویند :‌ تو زیباتری یا یوسف ؟ ما او را نیز زیبا آفریدیم ، اما او فریب نخورد .
و نیز كسی را كه به خاطر بلا و مصیبت گول خورده است ، می آورند . او برای اینكه كار خود را توجیه كند ،‌می گوید: خدایا !‌بلاهای زیاد باعث شد كه گول بخورم .
در این هنگام حضرت ایوب (ع) را می آورند و می گویند : بلا و مصیبت تو سخت تر بود یا این / او هم بلاهای زیادی دید ، اما فریب شیطان را نخورد .
امام خمینی (ره) نیز در این رابطه می فرمایند :
خطری كه حس می كنیم ، این است كه زنان دو مرتبه به آن ابتذال ها كشانده شوند ،‌اما حجاب اسلامی چه معنی دارد ؟ حجاب اسلامی یعنی وقار ، حجاب ، شخصیت ، ساخته من فقیه و دیگران نیست ،‌این نص صریح قرآن است . آن قدری كه قرآن مجید بیان كرده نه ما می توانیم از آن حدود خارج شویم و نه زنانی كه به این كتاب بزرگ آسمانی معتقد هستند .
حجاب ، سرچشمه كمال زن
حجاب به عنوان یك سراپرده مجلل ، شخصیت و قداست زن را در بر می گیرد و روز به روز بر درخشندگی و شخصیت زن می افزاید .
زن در سایه حجاب می تواند به تكاپو و فعالیت بپردازد بدون آنكه گوهر شخصیتی خود را از دست بدهد . حجاب،   زن را از افتادن به گودال نابودی نجات می دهد . زنی كه حجاب دارد ، همه چیز دارد : ایمان ،‌شخصیت ، عزت ، عظمت و آبرو و حیثیت اجتماعی .
زن در پرتو حجاب همانند یك غنچه زیباست كه علی رغم زیبایی كسی نمی تواند لطافت او را مورد تیر چشم زخم قرار دهد و تا زمانی كه این غنچه شكفته نشده است ، هیچ كس حق چیدن و چپاول آن را ندارد . اما وقتی شكفته شد ،‌خیلی زود مورد تعرض قرار می گیرد . دیری نمی پاید كه آن غنچه زیبا از شاخه جدا می شود و گلبرگ های لطیف آن در زیر پای كامجویان در سایه شعارهای فریبنده ،‌حجاب را از سر غنچه های لطیف می گیرند تا روز به روز گلستان اجتماع را ویران و ویران تر كنند .
زن چون عطری خوشبوست و حجاب او چون شیشه ای زیبا و محكم كه باعث می شود این عطر برای مدت ها پا بر جا بماند و از هر گونه دستبردی در امان باشد و با هر نگاه آلوده ای نپرد . آیا می شود دور یك باغ زیبا و پر گل را دیوار نكشید و بدون حفاظ گذاشت ؟
حجاب چون صدفی گرانبهاست كه مروارید شخصیت زن را در خود جای می دهد و نمی گذارد كه این گوهر گرانبها در بازار داغ و پر مخاطره انسان های بوالهوس به قیمت ارزان فروخته شود .
ارزش زن به حجاب اوست . وقار و ارزش زن همچون گنجی پر ارزش است كه نیاز به مراقبت و نگهداری دارد و هر كس كه این گنجینه را بیشتر دوست دارد ، از آن مراقبت بیشتری می كند . این گنجینه با نگهداری روز به روز گرانبها تر می شود ، ولی اگر در معرض دیده همگان قرار بگیرد ، تكراری می شود و خریداران خود را از دست می دهد .
زنانی كه برای حجاب ارزش قائل نیستند ، در حقیقت به همان دوره گردانی می ماند كه كالای وجود خود را به خریداران ارزان می فروشند و آیا هیچ زن عاقلی حاضر به این كار می شود ؟ حجاب زیبایی و زینت زن است .
از امیرالمومنین علی (ع) روایت شده است كه ما روزی خدمت رسول اكرم (ص) نشسته بودیم ایشان ، فرمودند:
به من خبر دهید بهترین زینت از برای زنان چیست ؟
هیچ كدام از اهل مجلس جواب ندادند و از هم متفرق شدند . من به نزد فاطمه (س) آمدم و سوال پیامبر (ص) را برتی او نقل كردم و در ضمن گفتم : هیچ كدام از ما جواب رسول الله را نمی دانستیم .
حضرت فاطمه (س) فرمود : من جواب این سوال را می دانم :
بهترین زینت از برای زنان آن است كه هیچ مردی آنان را نبیند و آنان هم هیچ مردی را نبینند .
من به نزد رسول خدا (ص) برگشتم و گفتم : یا رسول الله ! بهترین زینت زنان این است كه هیچ مردی آنان را نبیند و آنان هم هیچ مردی را نبینند .
حضرت با تعجب فرمودند :
شما كه فبلا اینجا بودید چیزی نگفتید ، این جواب را از كجا آوردی ؟
گفتم : این جواب از فاطمه (س) است .
پیامبر تعجب كردند و فرمودند : به راستی فاطمه پاره تن من است .
خداوند در قرآن مجید سوره مباركه احزاب آیه شریفه 59 می فرمایند :
روسری های خود را اطراف گردن خود بیفكنند ،‌ این كار برای آنكه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند ،‌بهتر است .  


نظرات شما عزیزان:

Fozulbashi
ساعت17:22---10 بهمن 1390
آجرک الله . خدا نگهدارت که برای تعلیم و تربیت اسلامی تلاش می کنی . انشاالله همواره موفق باشی . مسأله حجاب باید با بسط فرهنگ اسلامی و کمی ایجاد غیرت در مردان ایرانی جا بیفتد وگرنه با زور و اقدامات پلیسی نتیجه عکس خواهد داد . اگر خواستی برای صرف چایی تشریف بیاورید.

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در دو شنبه 10 بهمن 1390برچسب:لزوم رعايت حجاب,ساعت 16:48 توسط فاطمه | |


Power By: LoxBlog.Com